Jeanneauklubben

• Forstørr
  • Standard skriftstørrelse
  • Forminsk
Hjem Diskusjonsforum
Jeanneauklubben forum
Velkommen, Gjest
Vennligst Logg inn eller Registrer deg.    Glemt passord?
Nye seil (1 visning) (1) _WHO_ONLINE_GUEST
Gå til bunnen Legg inn svar Foretrukket: 0
TRÅD: Nye seil
sunflyer (Bruker)
Junior Boarder
graphgraph
Ikke pålogget Klikk her for å se brukerens profil
Sv:Nye seil 9 År, 10 Måneder siden Karma: 10  
Du sier fremdeles ikke noe om hva du vil forbedre. Storseilet er utblåst, javel? Det er det sikkert. Men hva vil du oppnå? Det mest naturlige må vel være å ville ha bedre høyde på kryss. Et utblåst seil fungerer fint når det ikke er kryss. Og gjør du nok riktig til å få mest mulig ut av det du har? Varierer du f.eks fallspenningen med vindstyrken? Fallene må dessuten være av dyneema-kvalitet hvis seilene skal holde på trimmen uten at du justerer hele tiden. Et polyester-fall strekker seg sikkert 10 cm på en så stor båt når det blåser opp.

Og hva har du ellers på båten? Rullegenoua fra 2001 òg? Liten vits i å kun skifte storseilet da. Har båten foldepropell? Hvis ikke bør den komme først. Akterstagstrammer?

Det er mye man kan gjøre for å få båten til å seile bedre. Sett opp en prioritering på hva som trengs mest.

Rapporter til moderator   Lagret som logg Lagret som logg  
  Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
gei-eids@online.no (Besøkende)
Fresh Boarder
graphgraph
Sv:Nye seil 9 År, 10 Måneder siden Karma: 2  
Tusen takk for flotte innspill, jeg tror jeg bytter seilet og vurderer de andre tiltakene. Det er slik jeg også har forstått det at det er på kryss jeg har noe å hente. De andre tingene med fall liner og akterstrammer er ting jeg ønsker å bli god på i tiden som kommer. Jeg regner med at behovene melder seg når man får prøvd seg litt i regatta, da kan det hende at vi må lage en plan for å få opp farten. Jeg legger ut litt på forumet når jeg evt får prøvd en seilmaker i asia. En del av seilene man kjøper i Norge er jo også laget der.

svein09 (Bruker)
Senior Boarder
graphgraph
Sv:Nye seil 9 År, 10 Måneder siden Karma: 32  
Synes du skal sjekke kvalitet og pris hos UK Syversen i Smøgen. De er konkuransedyktige på pris og kvalitet. Har handlet med dem flere ganger og alltid vært fornøyd

Con Amore (Besøkende)
Fresh Boarder
graphgraph
Sv:Nye seil 9 År, 1 Måned siden Karma: 2  
Hei, da er sommern gått og seilene ble bestillt fra Fareastsails.com. i februar og levert som avtalt med UPS på døren i Mai. Seilet ser vedlig bra ut og ble da ca 1/2 pris av billigste svenske løsning. Denne løsningen fungerte greit for meg, men jeg vil tro at hvis man ønsker et mer komplisert seil, enn et standard dacron rulleseil at man må vite hva man skal ha,og å være nøye med detaljene. PS prisen ble ca 14 000,- inkl mva.

Con Amore (Besøkende)
Fresh Boarder
graphgraph
Sv:Nye seil 9 År, 1 Måned siden Karma: 2  
Kjøpte hos fareastsails.com, over halv pris av billigste svenske og er kjempefornøyd. Betalte 14500 for et rullestorseil til en SO 45.2

GGå til toppen Legg inn svar
Forumløsning : FireBoardfå nye innlegg direkte til ditt skrivebord

Hovedmeny

Registrering